Subsidijuojamos energijos mokesčių teisė pakeitimas yra nereikalingas, mano EM

Subsidijuojamos energijos mokesčių teisė pokyčių nereikia, sakė Ūkio ministerija, kuri sukūrė įstatymą.

Ministerija paaiškino, kad subsidijuojamos elektros energijos mokesčių teisė bus įgyvendinti kitais metais elektros energijos kainos didėjimą ribojančias priemones visiems vartotojams – įmonių ir namų ūkių – subsidijuojamos energijos arba privalomų viešųjų pirkimų komponentai (oik) išlaidos nebus padidinti virš dabartinio lygio – 1,89 euro centai už kilovatvalandę.

Be to, papildomų lėšų bus skirta savivaldybėms namų ūkiams su mažu gebėjimą mokėti už elektros energiją, siekiant kompensuoti padidinti bendrą kainą tarp “pradinę normą” ir visos elektros energijos kaina.

EM yra įsitikinęs, kad dabartinė Subsidijuojamos Energijos mokesčio įstatymas suprantamas kaip nuoseklus ir aptarti, įskaitant keletą komitetų Seimo ir nereikalingi prieš teisėsaugos veiksmingumui įvertinti.

Kaip pranešama, parlamentas šią savaitę aptarti diskusijos Subsidijuojamos elektros įstatymą, koalicijos atstovai pripažino, kad buvo trūkumų ateityje turės būti skirta, tačiau pabrėžė, kad tai yra svarbu, kad būtų įstatymas.

Parlamento narys Einar Cilinskis (VL-TB/LNNK) atkreipė dėmesį, kad įstatymas susijęs su klausimais, kurie nėra generuojami per 11 Seimo, bet sukūrė “shēmošanas laiką.” Neturi kito pasirinkimo, kaip tik priimti šį įstatymą, jei būtina, siekiant užkirsti kelią elektros energijos kainas. Tačiau politikas sakė, kad įstatymas nėra tobulas.

Skepticizmas pat skambėjo Nariai Amber Kiškis (V) ir klevų Olšteine ​​kalbėti. Kiškis mano, kad tai yra netinkama lustai nustatyti 10% mokestį, vietoj to, turėjo įdėti daugiau mokestį gamtinių dujų didiesiems vartotojams. Tačiau šiandien nėra jokio kito pasirinkimo, kaip tik priimti įstatymą, aiškino pavaduotojas ir prognozuojama, kad gana greitai turi grįžti į sprendimą, kad į įstatymo pakeitimą, nes dabartinė versija yra toli nuo tobulybės.

Olšteins įspėjo apie galimą riziką Konstitucinio Teismo, kaip praktika aiškiai sumažinti ir atimti nemažą pelną investuotojams. Pavyzdžiui, Suomijoje, susijusių su bendrovės pelno dalis yra saugoma Lietuvos ir Suomijos susitarimo dėl investicijų apsaugos. Taigi buvo būtina teikti tokias investuotojams kompensuoti maržos mažinimą. Bet tai nebus padaryta, daroma išvada, politikas.

Per diskusijas, tiek Cilinskis ir ūkio ministras Daniels Pavļuts atkreipė dėmesį, kad tai nėra tiesa, kad subsidijuojamos elektros energijos mokesčių teisė gali būti apibūdinama kaip orientuota į “žaliosios energijos” gamyba.

Seimas priėmė galutinį svarstymą šią savaitę Subsidijuojamos elektros mokesčio įstatymą, siekiant įgyvendinti šį mokestį 2014 1 sausis 2017 metų pabaigoje.

Subsidijuojamos energijos mokesčio įstatymo įgyvendinimo turi tris pakopų kainos – 15% gamtinių dujų elektrines, 10% iš atsinaujinančių energetinių augalų ir 5% termofikacinių elektrinių, kurios naudojamos tiekti šilumą į centralizuotos sistemos, kurios subsidijuojamos energijos mokesčio tarifas turi tiesioginę įtaką šilumos galutinio vartotojo tarifą.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*